شیخ نعیم قاسم: توقیف کشتی آغاز ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد اسرائیل است
کد خبر: 4183325
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

 شیخ نعیم قاسم: توقیف کشتی آغاز ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آنچه یمنی‌ها انجام دادند، اقدامی شجاعانه بود که نشان داد امت اسلام از ظرفیت‌های بالای ثمربخشی برخوردار است. کشتی‌ای که انصارالله بر آن مسلط شد، آغاز یک ضربه بسیار بزرگ است که اقتصاد اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیرة، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ظهر امروز سه‌شنبه، 30 آبان در مراسم تقدیر از دانشجویان شهید راه قدس در بیروت از اقدام نیروهای مسلح یمن در تصرف یک کشتی اسرائیلی تقدیر کرد.

شیخ نعیم قاسم در این باره گفت: آنچه یمنی‌ها انجام دادند(توقیف کشتی اسرائیلی)، اقدامی شجاعانه بود که نشان داد امت اسلام از ظرفیت‌های بالای ثمربخشی برخوردار است. کشتی‌ای که انصارالله بر آن مسلط شد، آغاز یک ضربه بسیار بزرگ است که اقتصاد اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: یمنی‌ها مصمم هستند و از چیزی نمی‌ترسند. آن‌ها از سال ۲۰۱۵ پایدار بوده‌اند و مقاومت کردند.

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقاد از برخی کشورهای عربی پرداخت و اظهار کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید حتی شده اندک در آزار دادن دشمن سهیم شوند. اینکه کشورهای عربی غذا و آذوقه به مرم غزه بدهند تا خود را معاف کنند، کافی نیست.

شیخ نعیم قاسم همچنین تأکید کرد: پیروزی نیروهای مقاومت در شرایطی رقم می‌خورد که دشمن نتواند اهداف خود را محقق کند و تلاش دشمن برای نابودی حماس و مقاومت قابل تحقق نیست.

معاون دبیرکل حزب‌الله همچنین به ورود نیروهای اسرائیلی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد مقاومت فلسطین قادر است مدت‌ مدیدی [در برابر] دشمن مقاومت کند.

شیخ نعیم قاسم در عین حال تأکید کرد: جنگ علیه غزه را متوقف کنید به جای آنکه از ما بخواهید دامنه درگیری‌‌ها را گسترش ندهیم و جنگ تنها محدود به غزه باقی بماند.

ارتش یمن اخیراً و بعد از هشدار رسمی به تمام کشتی‌های اسرائیلی توانست کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ با تمام خدمه آن تحت کنترل خود درآورد و به بندر الحدیده در غرب یمن هدایت کند.

وی پیش از این نیز گفته بود: هدف رژیم اشغالگر از کشتارها در غزه دو مسئله است. یکی ترساندن فلسطینی‌ها و حامیانشان و دوم جدایی انداختن بین ملت و مقاومت. کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران مقاومت را به عنوان یک گزینه مردمی در میان کودکان و جوانان و بزرگسالان و در آینده تقویت خواهد کرد. نتایج این جنگ قبل از اینکه به پایان برسد واضح است. دستاورد طوفان الاقصی دستاوردی عظیم است.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه با بمباران بیشتر شمال و جنوب این باریکه امروز سه‌شنبه وارد چهل و ششمین روز خود شد. شمال غزه با تخلیه بیمارستان‌ها بدون خدمات بهداشتی و پزشکی شد. حماس به رغم درگیری‌های مقاومت با اشغالگران اعلام کرد، به آتش‌بس نزدیک شده است.

انتهای پیام
captcha